עידוד הנאמנות של הלקוחות

עידוד הנאמנות של הלקוחות

“מבצע רק למצטרפים חדשים” – כמה פעמים נתקלתם במשפט הזה? בעלי עסקים ומנהלי לקוחות רבים מגלים כי יותר קשה לשמור על הלקוחות נאמנים לאורך זמן, מאשר לגייס לקוחות חדשים. לקוחות חדשים מגלים סקרנות באשר לשירותים שהחברה שלכם יכולה להעניק להם, וכן לצ’ופרים שיזכו להם כלקוחות שלכם. ואולם, לאחר תקופת מה, עשויים אותם לקוחות להתפתות לקבל הטבות שנותנות חברות אחרות בתחום שלכם. עידוד הנאמנות של הלקוחות שלכם אפשרי בקלות יותר,

עידוד מנאמנות באמצעות הקמת מועדון לקוחות

בעבר נהגו חברות בשיטות אגרסיביות יותר מול לקוחות, אבל היום יותר ויותר חברות נעזרות באמצעי תקשורת שנוחים ונעימים יותר ללקוחות – בוטים, מסרונים וניוזלטר. באמצעים אלה אתם שולטים במסר שעובר ללקוח, והלקוח שולט בקצב – הוא מחליט מתי לפחות את המייל או ההודעה, הוא מחליט אם להתייחס אילה מיד או לשמור אותה למועד פנוי יותר בעבורו – או למחוק אותה במידה שהוא מוצא אותה לא רלוונטית בעבורו. 

הקמת מועדון לקוחות ובשיטות אלה אתם גם שומרים על מיצובכם כחברה חדשנית שמתקשרת עם הלקוח שלה בדרכים המתקדמות ביותר שיש לעולם הטכנולוגי להציע. אתם שומרים על קשר יציב וקבוע מול הלקוחות שלכם, אתם יכולים לבחור לפנות אליהם רק במסרים שרלוונטיים להם וכן, אתם מפחיתים את ההוצאה על כוח אדם כיוון שלא כל פנייה שלכם אל הלקוחות או של הלקוחות אליכם דורשת מענה אנושי.   

 

איך לשמור על הלקוח מרוצה?

כאשר אנו פונים אל הלקוח בשיחה טלפונית הוא עשוי לא לענות לה (אם ראה מספר שאינו מכיר או מכיר את המספר ואין לו זמן לענות לשיחות של חברה מסחרית), ואולם, כאשר אתם פונים אל הלקוח שלכם באמצעות מייל, מסרון או בוט, אתם נותנים לו להחליט מתי לענות. ייתכן שבשיחת טלפון ידחה הלקוח את השירות או המבצע שתציעו לו מאחר שאינו פנוי לשוחח בזמן שאתם מתקשרים, ואולם ייתכן שייענה בחיובי לאותה הצעה בדיוק כאשר זו תגיע באמצעות מסרון או מייל והוא יפתח אותה בשעה שנוחה לו – בה הוא פנוי ואינו ממהר. 

לקוחות רבים עשויים לחוש לחץ כאשר מתקשרים אליהם – הם מרגישים שהם נאלצים לתת תשובה מיידית ולהחליט בו במקום. פנייה באמצעות מסרון או מייל מאפשרת ללקוחות לקחת את הזמן ולהחליט בכייף. לקוחות רבים ייענו להצעתכם בחיוב כאשר יקבלו אותה בשעות הפנאי שלהם.

עידוד הנאמנות של הלקוחות שלכם יכול להיעשות בדרכים שונות, הקמת מועדוני לקוחות, מסרונים או בוטים. חשוב לבחור את הדרך המתאימה ביותר עבור קהל היעד שלכם ולעשות זאת נכונה על מנת להשיג את המטרות שלכם. בהצלחה.